Salgsvilkår for bruk av Taplock
Sist endret: 09.03.2025
Om tjenesten
Taplock skiparkering («tjenesten») er en tjeneste levert av Taplock AS («selskapet», «vi», «oss»). Du finner mer informasjon om tjenesten og bruk på vår nettside: taplock.no.
Ved å benytte tjenesten kan du som kunde benytte deg av en av låsene i skiparkeringen for å parkere skiutstyret ditt. Taplock skiparkering er ikke en tyverisikring eller garanti for at skiutstyret ditt ikke blir borte.
Parter
Ved å ta i bruk et av Taplock AS skistativ og samtidig aksepterer vilkårene (“Vilkårene”) inngår du en avtale med:
Taplock AS, Godliaveien 15c, 0682 Oslo, org.nr. 934 539 362
Betaling
Ved å benytte tjenesten gir du oss rett til å belaste ditt betalingskort med de til enhver tid gjeldende priser. Det er ditt ansvar å sørge for at du benytter et gyldig, ikke blokkert betalingskort med dekning for de kjøp som gjøres gjennom selskapet og at du har tilstrekkelig internettforbindelse slik at transaksjonen kan gjennomføres.
Ved å benytte tjenestene aksepterer du den til enhver tid gjeldende parkeringstakst. Den gjeldende avgiften vil til enhver tid fremgå på selskapets nettside, https://www.taplock.no/pris/. Vi forbeholder seg retten til å endre avgiften.
Din kortinformasjon vil kun deles med tredjeparter, herunder vår betalingsleverandør, når det er nødvendig for å gjennomføre betalingstransaksjoner.
For autorisering av betalingskortet kan betalingsleverandøren reservere et mindre beløp på kortet. Beløpet betales tilbake så snart parkeringen er gjennomført. Det er ditt ansvar å sørge for at betalingen skjer.
Ditt ansvar
Før du bruker en av parkeringsplassene i et av våre skistativ er du som bruker ansvarlig for å undersøke låsen for synlig skade eller andre åpenbare feil på stativet. Ved feil eller mangler må du avbryte parkeringen umiddelbart og velge en annen parkeringsplass uten skader. Du som bruker av tjenesten er alltid ansvarlig for å avslutte eller utvide en parkering. Du som bruker er ansvarlig for at den foreslåtte parkeringsplassen faktisk er den parkeringsplassen du har parkert på.
Taplock-appen til smarttelefoner utvikles kontinuerlig for å fungere optimalt mot Android og Apple. Dersom du ikke holder appen oppdatert eller benytter deg av en eldre mobiltelefon kan ikke vi garantere at tjenesten fungerer optimalt. Taplock påtar seg intet ansvar for manglende funksjonalitet dersom appen ikke holdes oppdatert eller det benyttes en mobiltelefon som ikke lenger støttes av Android eller Apple.
Du skal ikke på noen måte bruke eller forsøke å bruke selskapet eller tjenesten til å utføre straffbar eller skadelig aktivitet, eller i forbindelse med forretningsvirksomhet eller for andre kommersielle formål. Vi forbeholder oss retten til å stenge din tilgang til tjenesten eller treffe andre rimelige tiltak for å hindre videre misbruk dersom vi mistenker eller oppdager brudd på vilkårene i denne avtalen.
Angrerett
Kunden har rett til å gå fra avtalen innen 14 dager fra kjøp av en tjeneste. For å bruke angreretten må kunden gi selskapet beskjed om sin beslutning om å avbryte tjenesteleveringen ved å bruke skjemaet som ligger her, eller ved å sende oss en skriftlig erklæring om utøvelse av angreretten. Kunden erkjenner at angreretten går tapt dersom tjenesten er levert fullt ut, og aksepterer uttrykkelig at dette vil være tilfellet når Kunden benytter seg av tjenesten, jf. angrerettloven § 22 første ledd bokstav c.
Ved mangelfull tjeneste eller uriktig belastning eller gebyr skal du umiddelbart sende skriftlig klage til vår kundeservice (hei[at]taplock.no), og senest innen 30 dager fra da den aktuelle tjenesten påbegynte, alternativt fra da du ble kjent med, eller burde ha fått kjennskap til, det aktuelle uriktige gebyret. Klagen skal klart angi type mangel eller feil. Du skal gi rimelig bistand til oss i forbindelse med en eventuell undersøkelse i forbindelse med klagen.
Ansvarsbegrensninger
Vi påtar seg ikke ansvar ved eventuelt tyveri fra våre skistativ. Våre skistativ er ment som en ekstra sikring mot tyveri, men ikke en garanti. Et eventuelt tyveri av skiutstyr fra et av våre skistativ er en sak mellom deg og en lokal politimyndighet. Du skal holde oss skadesløse fra ethvert krav og alle tvister som oppstår (i) mellom deg og tredjeparter (herunder forsikringsselskap, kredittinstitusjon, offentlig myndighet o.l.), eller (ii) mot selskapet fra tredjeparter som en følge av din bruk av Tjenestene.
Konfliktløsning.
Vilkårene er på norsk. I tillegg til Vilkårene gjelder de til enhver tid gjeldende bestemmelsene i norsk lovgivning. Eventuelle konflikter mellom oss og deg skal først forsøkes løst i minnelighet. Dersom partene ikke er i stand til å komme til enighet, kan tvisten på kundens forespørsel, behandles av Forbrukerklageutvalget.
For øvrig skal tvister henvises til alminnelig domstolsbehandling, med Oslo tingrett som verneting.
Behandling av personopplysninger
Vi trenger visse personopplysninger for å kunne aktivere avtalen din og for at du skal kunne bruke våre tjenester. Ved å aktivere en lås, godtar du automatisk vår behandling av dine personopplysninger. Hvis du motsetter deg denne behandlingen, vil det føre til oppsigelse av avtalen din. Se vår personvernerklæring for ytterligere detaljer.